קרדיט: freepik

דברים שחשוב לדעת על ניתוח קטרקט בלייזר

מאת מומחי אתר MIOK

קטרקט, בעברית יָרוֹד, הוא תופעה שכיחה אשר נגרמת בשל עכירות גוברת בעדשת העין. הדבר מקשה על כניסת אור לעין, הראייה נפגעת ואם המצב אינו מטופל בזמן עשוי להיגרם אף עיוורון מוחלט.

הגורם העיקרי לקטרקט הוא גיל מבוגר. המחלה מתפתחת באופן הדרגתי, ומופיעה מסביבות גיל 60 ומעלה. עם הגורמים הנוספים לתופעה נמנים: תורשה, מחלות עיניים אחרות, טיפול תרופתי, חשיפה לרעלים או חבלה בעין. סוכרת וכן שיבושים בתפקוד בלוטת התריס נמצאו כמגבירים את הסיכון להתפתחות קטרקט.

התסמין המרכזי של המחלה הוא ירידה בחדות הראייה שעלולה להיות מסוכנת, לפגוע בכושר הנהיגה למשל ולהעלות את הסיכון לנפילות ברחוב ובבית. תסמין נוסף הוא פגיעה ביכולת האבחנה בין צבעים. עקב הופעת הקטרקט ייתכן שיהיה צורך בשינוי המספר במשקפיים.

באמצעות ניתוח בטוח אשר שיעורי הצלחתו גבוהים ניתן להתגבר על קטרקט. במסגרת הניתוח מוציאים את העדשה העכורה ומשתילים במקומה עדשה מלאכותית. כיום נוהגות כמה שיטות לביצוע הניתוח. מנתח עיניים יבחן את הקטרקט אצל המטופל, ויחליט אם לבצע תיקון בלייזר או בגישה אחרת.

על אודות ניתוח קטרקט בלייזר

בשיטת הניתוח הרגילה משתמשים בסכין כדי לבצע את הפתח בעין שדרכו מסירים את העדשה העכורה.

בניתוח קטרקט בלייזר מבצעים את החתך בקרנית העין בעזרת מכשור ומחשוב מתקדמים, מבוססי לייזר. לאחר יצירת גישה לקטרקט מוסיפים להשתמש בלייזר המהיר והמדויק כדי לרכך ולשבור את החומר העכור שבעדשה. הסרת החומר העכור מתבצעת בשילוב אנרגיית אולטרסאונד לשבירת החומר ושאיבת השברים באמצעות מכשיר מיוחד. בביצוע הניתוח בלייזר, הלייזר מרכך את חומר העדשה ושובר אותו לחתיכות קטנות מאוד המאפשרות הסרה קלה יותר. התהליך כולו מהיר יותר ובמהלכו נחשפת העין לפחות אנרגיית אולטרסאונד לעומת הניתוח הרגיל.

משכו של הניתוח בלייזר הוא בדרך כלל כרבע שעה. ההליך מבוצע תחת הרדמה מקומית על ידי טיפות עיניים מאלחשות. הניתוח עצמו וההחלמה ממנו אינם כרוכים בכאב, ולכן ההתאוששות מהירה.

ניתוח קטרקט בלייזר – יתרונות

ביצוע הניתוח בטכנולוגיית לייזר מציע כמה ערכים מוספים לעומת הניתוח בשיטה המסורתית:

רמת דיוק מרבית – חיתוך קרנית העין באמצעות קרני לייזר נעשה באופן ממוחשב, מדויק ביותר, ומאפשר ביצוע חתכים קטנים במיוחד להשגת התוצאה הרצויה. הדיוק הרב בא לידי ביטוי במיקום העדשה המלאכותית שמושתלת בעין במקום העדשה העכורה שהוצאה, ובזכותו ניתן להשתיל במסגרת הניתוח מגוון סוגי עדשות מלאכותיות לרבות עדשות טוריות, מולטיפוקליות ואף לשלב בין שני הסוגים. כמו כן, רמת הדיוק הגבוהה מאפשרת לנתח מקרים מסובכים יותר דוגמת קטרקט מפושט ומפותח, מקרים של ריצוד בעין כתוצאה מתנועות בלתי רצוניות ועוד.

תהליך החלמה מהיר וקל – ביצוע הניתוח בטכנולוגיית לייזר מקצר את משך הניתוח, וכפועל יוצא תהליכי ההחלמה והאיחוי מהירים יותר. הדיוק בביצוע החתך בקרנית מאפשר כשלעצמו החלמה מהירה יותר. השימוש בטכנולוגיה זו מפחית את הסיכון לפגיעה מפושטת בעין כמו גם להיווצרות בצקות והתפתחות תופעות לוואי או דלקת לאחר הניתוח. נוסף על כך מתקצר משך הזמן הנדרש לשיפור הראייה.

רמת בטיחות גבוהה יותר בניתוח בטכנולוגיית לייזר – עקב הורדת אנרגיית האולטרסאונד שבה משתמשים.

 

עבור מי מתאים ניתוח קטרקט בלייזר?

ניתוח בשיטה זו מתאים לרוב החולים בקטרקט, אך יש צורך לבחון כל מטופל באופן פרטני ולהביא בחשבון את מצבו הרפואי הכללי, ההיסטוריה הרפואית שלו ושיקולים נוספים.

מצבים אשר יצריכו תשומת לב מיוחדת לפני קבלת החלטה על ביצוע ניתוח קטרקט בלייזר הם כאשר המטופל סובל מהתרחבות האישון, או אם הוא בעל עיניים קטנות או שקועות במיוחד.

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

להרשמה לניוזלטר השאירו פרטים

אטרקציות
מבשלים אצלכם

מבשלים אצלכם – הוא שירות המציע שירות האכלה ומזון לאירוע שלכם , הקונספ שלנו בנוי על הואן הקטן שלנו בצורה

אטרקציות
צביעה ואיפור

אצלנו תוכלו למצוא שירותי איפור וצביעה לאירוע הנבחר שלכם, אנחנו מציעים מס עמדות מותאמות לכל גיל גם לילדות קטנות וגם

התקשרו עכשיו