רצועות trx – על רצועות אימון ומדוע הן כל כך פופולריות?

מאת מערכת www.finder.co.il

המודעות הרבה לאורח חיים בריא שהתפתחה בעשור האחרון, הכניסה לחיינו את תרבות הספורט והביאה רבים לעסוק בו ולאמצו לשגרת יומם, הן בחדרי הכושר ובמכונים השונים והן באופן עצמאי. כחלק מעיסוק זה, פונים רבים לרכוש לעצמם מכשירים ואביזרי ספורט, באמצעותם יוכלו לשפר את הכושר האישי, לחזק את עצמם, לתחזק את גופם ולתרום לבריאותם. אחד האביזרים הנפוצים ביותר הנרכשים כיום הינו רצועות TRX.

מה הן רצועות ה TRX?

לא רבים יודעים זאת, אך TRX הינו בעצם שם של מותג ספורט מארצות הברית, המייצר מגוון מכשירים ואביזרי ספורט. אחד האביזרים המוכרים ביותר של חברה זו, אשר התפרסם בעולם כולו הוא אותן רצועות ידועות. מכאן, השלכת שם המותג על האביזר עצמו הייתה קצרה.

הרעיון עצמו מאחורי אביזר ספורט זה הומצא על ידי יוצא יחידת "אריות הים" האמריקאית שחיפש אחר פתרון לשמירה על כושר. כך, הוא עלה על רעיון רצועת ה TRX (Total-Body Resistance Exercise), שמשמעותו – אימון התנגדות לכל הגוף.

עקרונות האימון עם רצועות TRX

רצועות TRX משמשות במהותן לסוג אימון הנקרא "אימון במנח תלוי" (Suspension training), שמטרתו אימון כוח המתבצע באמצעות רצועה הכרוכה מסביב לעצם חזק ויציב כלשהו שביכולתו להתנגד לכוח המתאמן המופעל עליו.

העיקרון בשימוש ברצועות אלה מתבסס על התנגדות של משקל הגוף – כמה פשוט ככה אפקטיבי. כלל הפעילות והתרגילים מתבצעים כנגד משקל הגוף ובכך מתאפשרת בקלות שליטה על מידת העומס והמאמץ. מטרת התרגילים לפתח כוח ויציבות, תוך הפעלת מספר שרירים בו זמנית, פעילות המאפשרת שריפת קלוריות רבה יותר תוך עיצוב הגוף וחיזוק השרירים בעת ובעונה אחת.

אז מה הופך את רצועות ה TRX לכל כך פופולאריות?

השימוש ברצועות TRX הפך לטרנד בשנים האחרונות, בעיקר בשל הפשטות הרבה בשימוש בהן והיתרונות הרבים של אימון בעזרתן:

ניידות – הרצועות ניתנות לנשיאה ומאפשרות אימון בכל מקום: בבית, בחצר, בחוף הים, בפארק ובעצם בכל מקום בו תוכלו למצוא גוף יציב אליו ניתן לחברן.

התאמה אישית – מכיוון שהאימון מתבסס על ההתנגדות של הגוף עצמו, ניתן לשנותה על ידי שינוי זווית הגוף במהלך התרגיל. כמו כן, גם אורכן של הרצועות ניתן לשינוי בהתאם לצורך.

בכך האימון באמצעות רצועות ה TRX מתאפשר בכל גיל, לכל רמת כושר ובהתאם ליכולותיו של המתאמן.

מגוון תרגילים – ישנו מגוון רחב ביותר של תרגילים המתאפשרים באמצעות הרצועות כאשר כל אחד מהתרגילים מתאפשר לביצוע בכל רמת קושי רצויה. בכך, הרצועות מהוות חדר כושר נייד ומייתרות עבור רבים את הצורך בהרשמה לחדר הכושר ובשימוש במגוון המכשירים השונים בו, שכן הן מאפשרות עבודה על כל שריר רצוי.

אמנם השרירים העיקריים הפועלים בעת השימוש ברצועות הינם שרירי הליבה, ניתן לבצע תרגילים כמעט עבור כל שריר אחר בגוף בנפרד או למספר קבוצות שרירים יחד.

הרצועות משמשות אף לתרגילי ספורט לצרכי שיקום ומתיחה ואף נעשה בהן שימוש במכוני פיזיותרפיה רבים. 

עלות  – כשבוחנים את העלות מול התועל, הרי שאין ספק שרכישת הרצועות, גם אם מדובר בדגם יקר (הדגמים המקוריים עשויים להגיע לכ 1000 ₪ ואף יותר), זולות יותר מרכישת מנוי לחדר הכושר או רכישת מגוון אביזרים אחרים לכל סוג שריר או איבר בגוף שמעוניינים לפתח.

לסיכום, רצועות ה TRX מהוות בעצם חדר כושר שלם, המגולגל ומלופף בתוך אריזה ניידת. עלותן הנמוכה יחסית והתועלת הרבה שניתן להפיק מהשימוש בהן, הופכות אותן לאחד מאביזרי הספורט היעילים ביותר, המוצלחים ביותר והאהודים ביותר כיום על חובבי הספורט.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

להרשמה לניוזלטר השאירו פרטים

התקשרו עכשיו